﷽
خرید پیامکی و آسان با تخفیف ویژه:
جهت استعلام قیمت فعلی، موجودی کتاب و تهیه این کتاب و یا سایر کتاب های انتشارات شبنما تنها کافیست نام کتاب را به شماره تلفن 09127564990 پیامک کنید و یا از طریق پیام رسان ایتا بفرستید.
نکته مهم: امکان چاپ سفارشی کتاب ها(با آرم و متن سفارش دهنده در پشت جلد) فراهم می باشد.
خرید این کتاب ارزشمند از فروشگاه اینترنتی انتشارات شبنما، کلیک کنید
عنوان کتاب : پارادایم جدید مدیریت: اصول و روشهای حاکم بر پارادایم جدید
نویسنده : آرنولد لوین و جف لاک
مترجمان : دکتر شهلا سهرابی
عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
علیرضا کاظمپور
صفحه آرایی : عطیه قاسمی
قطع، نوبت و سال چاپ : وزیری، اول، پاییز 1403
کد اختصاصی کتاب : 4031144
تعداد صفحه : 246 صفحه
شمارگان(تیراژ) : 100 نسخه
شابک : 2-18-8320-622-978
قیمت : 425000 تومان
ناشر : انتشارات شبنما
وبسایت : https://shabnama96.ir
مدیرمسئول : 09128551135
فروش و پخش : 09127564990
وزیری|246 صفحه|425000 تومان
پیشگفتار مترجمان
"العلم سلطان، من وجده صال و من لم یجده صیل علیه“
علم اقتدار است،(علم مساوی است با قدرت) هر کسی که علم پیدا کند،
میتواند فرمانروایی کند.(هر ملتی که عالم باشد، می تواند فرمانروایی کند).
هر ملتی که دستش از علم تهی باشد،(باید خود را آماده کند که) دیگران بر او فرمانروایی کنند.
(مقام معظم رهبری، 1385)
کتاب پارادایم جدید مدیریت، مروری بر اصول و شیوهها که در سال 1994 توسط مؤسسه RAND منتشر شده، به بررسی یک رویکرد تحولآفرین در مدیریت میپردازد که بهطور چشمگیری با روشهای سنتی تولید انبوه تفاوت دارد. این پارادایم با دو اصل بنیادین مشخص میشود:
1. رضایت مشتری: سنگ بنای موفقیت یک شرکت، توانایی آن در رضایتبخشی به مشتریان است. این اصل بر نیاز کسب وکارها به درک و پاسخگویی مؤثر به نیازهای مشتری تأکید میکند.
2. فرآیندهای وابسته: سازمان بهعنوان یک سیستم از فرآیندهای متصل به هم در نظر گرفته میشود که برای ارائه محصولات و خدمات با هم کار میکنند. این دیدگاه همکاری بین بخشهای مختلف، از جمله بازاریابی، تحقیق و توسعه، مهندسی، طراحی، تولید و توزیع را تشویق میکند.
ویژگیهای کلیدی این پارادایم جدید مدیریت شامل؛ یکپارچگی بین عملکردها، تولید ناب، روابط با تأمینکنندگان و توانمندسازی کارکنان،
- یکپارچگی بین عملکردها: شرکتهایی که این پارادایم را اتخاذ میکنند، عملکردهای مختلف کسب وکار را برای سادهسازی عملیات و افزایش پاسخگویی به تغییرات بازار یکپارچه میکنند. این یکپارچگی امکان توسعه سریعتر محصولات و ورود به بازار را فراهم میآورد.
- تولید ناب: برای سازگاری با تقاضاهای متغیر، شرکتها بر تولید اندازههای کوچکتر با زمانهای تنظیم حداقلی تمرکز میکنند که به آن تولید ناب گفته میشود. این رویکرد ضایعات را کاهش داده و کارایی در فرآیندهای تولید را افزایش میدهد.
- روابط با تأمینکنندگان: سازمانها با تعداد کمتری از تأمینکنندگان واجد شرایطتر کار میکنند و آنها را در تمام مراحل تولید مشارکت میدهند. این همکاری به بهبود کیفیت کمک کرده و نوآوری را در سرتاسر زنجیره تأمین تقویت میکند.
- توانمندسازی کارکنان: مسئولیتهای عملیاتی بیشتری به کارکنان مشغول در طراحی و تولید محصولات واگذار میشود. این توانمندسازی ابتکار عمل و مسئولیتپذیری را در میان کارگران تشویق کرده و اهداف آنها را با اهداف سازمان همراستا میکند.
موفقیت در پذیرش این پارادایم جدید مدیریت بهشدت به تعهد مدیریت ارشد بستگی دارد در غیر این صورت چالشهایی را برای مدیران به وجود خواهد آورد. رهبران باید یک بنیاد فلسفی روشن برای این شیوهها ایجاد کرده و درباره نوع تغییر و اینکه آیا رادیکال خواهد بود یا تدریجی، تصمیم بگیرند. انتقال ممکن است شامل غلبه بر مقاومت درون سازمان باشد تا اطمینان حاصل کنند که همه کارکنان با اهداف جدید همسو هستند.
بهطور خلاصه، پارادایم جدید مدیریت چارچوبی منسجم برای مدیریت مدرن ارائه میدهد که رضایت مشتری و وابستگی بین فرآیندها را در اولویت قرار میدهد و از ساختار سازمانی پاسخگو و چابکی حمایت میکند که میتواند در محیط تجاری پویا امروزی شکوفا شود.
شهلا سهرابی- علیرضا کاظمپور
«ن وَ الْقَلَمِ وَ مَا يَسْطُرُونَ»
نون، سوگند به قلم و آنچه مىنويسند
Nun. By the pen and by what you write
سخن ناشر
توانا بود هر که دانا بود
ز دانش دل پیر برنا بود
انتشارات شبنما افتخار دارد کتاب «پارادایم جدید مدیریت: اصول و روشهای حاکم بر پارادایم جدید» را به مخاطبان گرامی و فرهیخته خود معرفی کند. این اثر که در سال 1994 توسط مؤسسه RAND منتشر شده، به بررسی تحولات عمیق و بنیادینی در عرصه مدیریت میپردازد که در پاسخ به چالشهای پیچیده و متغیر دنیای کسب و کار به وجود آمده است.
در دنیای امروز، سازمانها دیگر نمیتوانند تنها به شیوههای سنتی تولید انبوه تکیه کنند. بهجای آن، پارادایم جدید مدیریت بر اساس دو اصل بنیادین شکل گرفته است: رضایت مشتری و فرآیندهای وابسته. این کتاب به ما نشان میدهد که چگونه شرکتها میتوانند با یکپارچگی بین عملکردها، تولید ناب و توانمندسازی کارکنان، به سرعت به تغییرات بازار پاسخ دهند و در عین حال کیفیت و کارایی را بهبود بخشند.
کتاب حاضر نهتنها به عنوان یک منبع علمی و پژوهشی برای مدیران و پژوهشگران در حوزه مدیریت و کسب و کار، بلکه به عنوان راهنمایی عملی برای هر کسی که به دنبال درک عمیقتری از شیوههای نوین مدیریتی و بهبود عملکرد سازمانی است، مورد استفاده قرار میگیرد. ما امیدواریم که این اثر، الهامبخش خوانندگان باشد و به آنها کمک کند تا در دنیای پیچیده و پویای امروز، با اعتماد به نفس و آگاهی بیشتری عمل کنند.
زمانه حاضر میطلبد تا با ورود به عرصههای نو، راه تعالی مدیریت جامعه را هموار کرد و از دانش جدید به نفع اداره عمومی جامعه و تأمین منافع و رفاه عامه مردم بهره برد. ازاینرو انتشارات شبنما افتخار دارد با بهرهمندی از تجارب و دانش اساتید برجسته و مطرح در حوزه مدیریت و همچنین حکمرانی، تاکنون نسبت به چاپ عناوین مختلفی همچون «مدیریت دولتی و فراحکمرانی سلسلهمراتبی، شبکهها و بازارها: امکانسنجی طراحی و مدیریت ترکیبهای سبک حکمرانی»، «حکمرانی کوانتومی: بازسازی مجدد مبانی خطمشی عمومی»، «مدیریت دانش: نظریهها و مدلها»، «اصول و مبانی نظری مدیریت در آموزههای اسلامی»، «اصول سرپرستی و مدیریت» و... پا در مرز دانشهای نوین نهاده است.
شبنما تاکنون با همکاری و مساعدت نویسندگان و پژوهشگران مختلف کتابهای متعددی را در حوزه علوم مختلف چاپ و منتشر کرده است و هم اکنون کتاب حاضر بهعنوان سومین کتاب ترجمه شده توسط استاد ارجمند سرکار خانم دکتر شهلا سهرابی و همچنین فرهیخته گرامی جناب آقای علیرضا کاظمپور در حیطه علم حکمرانی و مدیریت، به همه جویندگان علم و دانش عرضه و ارائه میگردد. نشر شبنما ضمن تقدیر و تشکر ویژه از اساتید معزز، امیدوار است با چاپ و نشر این کتاب، گامی هرچند کوچک در جهت اعتلای سطح علمی جامعه ایران اسلامی برداشته باشد.
و من الله التوفیق
امید طاهرنژاد
مدیرمسئول انتشارات شبنما