﷽
خرید پیامکی و آسان با تخفیف ویژه:
جهت استعلام قیمت فعلی، موجودی کتاب و تهیه این کتاب و یا سایر کتاب های انتشارات شبنما تنها کافیست نام کتاب را به شماره تلفن 09127564990 پیامک کنید و یا از طریق پیام رسان ایتا بفرستید.
نکته مهم: امکان چاپ سفارشی کتاب ها(با آرم و متن سفارش دهنده در پشت جلد) فراهم می باشد.
خرید این کتاب ارزشمند از فروشگاه اینترنتی انتشارات شبنما، کلیک کنید
شماره اختصاصی کتاب: 3971038
موضوع: بازاریابی
رفتار مصرفکننده و پشتیبان مالی
طاهره احمدی
وزیری، 195 صفحه / چاپ اول، 1397
قیمت: 84.000 تومان
شابک: 9-4-99184-622-978
توضیحات: تحلیل روشمند از رفتار مصرفکننده کالا و خدمات و همچنین اسپانسرهای مالی
پیشگفتار کتاب رفتار مصرفکننده و پشتیبان مالی
ﻳﻜﻲ از ﻣﻮﺿﻮﻋﺎﺗﻲ ﻛﻪ در ﺳﺎلﻫﺎي اﺧﻴﺮ ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﺑﺴﻴﺎر ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ، ﻣﻮﺿﻮع ورود اﻳﺮان ﺑﻪ ﺳﺎزﻣﺎن ﺗﺠﺎرت ﺟﻬﺎﻧﻲ اﺳﺖ؛ ﻣﻮﺿﻮﻋﻲ ﻛﻪ ﺿﻤﻦ ﻓﺮاﻫﻢ ﻛﺮدن ﻓﺮﺻﺖﻫﺎي اﺳﺘﺮاﺗﮋﻳﻚ ﺑﺮاي ﻛﺸﻮر، ﺗﻬﺪﻳﺪي ﺟﺪي ﺑﺮاي ﺻﻨﺎﻳﻊ داﺧﻠﻲ از دﻳﺪﮔﺎه ﺗﻮﻟﻴﺪ و از دﻳﺪ ﻣﺼﺮف ﻣﺤﺴﻮب میشود. از دﻳﺪﮔﺎه ﺗﻮﻟﻴﺪ، ﻣﺤﺼﻮﻻت داﺧﻠﻲ ﺟﻬﺖ رﻗﺎﺑﺖ و ﺑﻘﺎ در ﺑﺎزار از ﻧﻈﺮ ﺳﻄﺢ ﻛﻴﻔﻲ- ﻗﻴﻤﺘﻲ ﺑﺎ ﻧﻤﻮﻧﻪﻫﺎي ﻣﺸﺎﺑﻪ ﺧﺎرﺟﻲ ﻣﻮرد ﻗﻴﺎس واﻗﻊ ﻣﻲﺷﻮﻧﺪ.
از سوی دیگر در تعاريف جديد، برند شامل ساختمان، تجهيزات، اشيا و افرادي که مديريت میشوند نيست بلکه برند، ادراک و يا احساسي است که مشتريان از محصولات و خدمات ما در ذهن خود دارند. در واقع برند سمبلي است که با تعداد زيادي دارايي و تعهد ذهني پيوند خورده و هدف آن شناسانده شدن محصولات و ایجاد تمایز است.
در واقع ﻧﺎم و ﻧﺸﺎن ﺗﺠﺎري، ﻳﻚ ﺗﻌﻬﺪ اﻳﺠﺎد ﺷﺪه ﺑﻮﺳﻴﻠﻪ ﻳﻚ ﺷﺮﻛﺖ اﺳﺖ ﺗﺎ ﺑﻮﺳﻴﻠﺔ آن از ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻧﺶ ﺣﻤﺎﻳﺖ ﻛﻨﺪ.
اﻣﺎ از ﺑُﻌﺪ ﻣﺼﺮف، ﺑﺤﺚ ﻗﻮم ﮔﺮاﻳﻲ ﻣﺼﺮفﻛﻨﻨﺪﮔﺎن و ﺗﻤﺎﻳﻞ ﺑﻪ ﻣﺼﺮف و اﺣﺴﺎس آنها در ﻣﻮرد ﻣﺤﺼﻮﻻت داﺧﻠﻲ ﻣﻄﺮح میشود؛ ﺑﺪﻳﻦ ﻣﻌﻨﻲ ﻛﻪ ﺣﺘﻲ اﮔﺮ از ﺑُﻌﺪ ﺗﻮﻟﻴﺪي، ﻣﺤﺼﻮﻻت اﻳﺮاﻧﻲ در ﺳﻄﺤﻲ رﻗﺎﺑﺘﻲ ﻋﺮﺿﻪ ﺷﻮﻧﺪ، در ﻧﻬﺎﻳﺖ اﻳﻦ ﻣﺼﺮفﻛﻨﻨﺪه اﻳﺮاﻧﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ ﺗﺼﻤﻴﻢ ﻣﻲﮔﻴﺮد ﻛﻪ آن ﻣﺤﺼﻮل را ﺧﺮﻳﺪاري و ﻣﺼﺮف ﻛﻨﺪ ﻳﺎ ﺧﻴﺮ؛ اﻳﻦ اﻣﺮ را ﺷﺎﻳﺪ ﺑﺘﻮان دﻟﻴﻞ ﺗﻼشﻫﺎﻳﻲ داﻧﺴﺖ ﻛﻪ در ﺳﺎلﻫﺎي اﺧﻴﺮ ﺑﺮاي اﻓﺰاﻳﺶ رﻏﺒﺖ ﻣﺮدم در ﻣﻮرد ﻣﺼﺮف داﺧﻠﻲ ﺑﺎ ﺷﻌﺎر "اﻳﺮاﻧﻲ، ﺟﻨﺲ اﻳﺮاﻧﻲ ﻣﻲﺧﺮد" ﺻﻮرت ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ؛ زﻳﺮا از ﻧﻈﺮ ﻣﺤﻘﻘﻴﻦ اﻫﻤﻴﺖ اﻳﻦ ﻣﻮﺿﻮع ﺑﻪ ﻧﻮﻋﻲ ﺑﺎ ﺑﻌﺪ ﺗﻮﻟﻴﺪي ﺑﺮاﺑﺮي ﻣﻲﻛﻨﺪ.